FOTO: Zmizlo vám jedlo na tanieri? Možno to bol tento lietajúci hladoš
Most, ktorí využívajú ľudia bývajúci na Kolibe, patrí do správy Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Ako správca by s jeho zúfalým stavom teda mal niečo spraviť. Most ani príjazdová cesta na neho z Pionierskej ulice totiž nepatria do správy mestskej časti Nové Mesto, a preto podľa komunikačného manažéra novomestského miestneho úradu Jána Borčina do cesty neplánujú investovať.
Foto: Pozrite sa, ako bude vyzerať šiesty most cez Dunaj

FOTO: Vymení raketoplán? Ivan Bella si obzeral jachty a karavány
Hlavne.sk sa preto v tejto súvislosti obrátilo na ŽSR s otázkou, dokedy budú musieť ľudia chodiť po moste, ktorý je v dezolátnom stave. Podľa hovorcu ŽSR Michala Lukáča sa v súčasnosti pripravuje rekonštrukcia Tupého ulice vrátane jej rozšírenia, kde je investorom mestská časť Nové Mesto, v oblasti Rušňového depa Bratislava. „V rámci pripomienkovania tohto projektu je zo strany ŽSR požadované zahrnúť do predmetnej stavby aj komplexnú prestavbu tohto mosta s rozšírením na dva jazdné pruhy s tým, že most by mal byť po prestavbe následne prevedený do správy a údržby Nového Mesta z dôvodu zabezpečovania dopravnej obslužnosti a rozvojových zámeroch v danej lokalite,“ uviedol ďalej Lukáč.
Hotel Danube: Kontroverzná fasáda je stále bez zmeny
Vzhľadom na aktuálny dezolátny stav mosta ŽSR argumentuje aj tým, že most na Kyjevskej ulici nebol navrhnutý na dopravnú intenzitu a zaťaženie cestnou dopravou, aká je v súčasnosti v danej lokalite vzhľadom na prebiehajúcu rozsiahlu bytovú výstavbu. „Mostný objekt bol postavený v roku 1931 za účelom vytvorenia služobnej účelovej prístupovej komunikácie do rušňového depa,“ informoval hovorca ŽSR. Dnes ho bežne využívajú najmä obyvatelia z neďalekých bytoviek a sídliska, ktoré sa rozrastá.
Hlavná stanica: Érsek vydal príkaz obnovu urýchliť
ŽSR vykonali opravu mosta v roku 2017 v celkových nákladoch 116 550 eur. Podľa Michala Lukáča bolo vtedy účelom opravy zaistenie bezpečnosti železničnej dopravy pod mostom vzhľadom k odpadávaniu povrchových častí betónu do koľaje a ochrana nosnej výstuže proti korózii. Ani nie po dvoch rokoch potrebuje tentoraz opravu povrchovej časti. Na moste je viacero nebezpečných jám, s ktorými sa dennodenne musia popasovať tamojší obyvatelia.
Foto: Pod hradom sa bude stavať. Čo tam plánujú?
FOTOGALÉRIA (kliknite na miniatúry)