Novými prímestskými vlakmi v okolí Bratislavy sa odvezie 3000 ľudí denne

Ilustračné foto

foto: TASR

Novými prímestskými vlakmi, ktoré Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pridala v júni tohto roku v Bratislavskom kraji, sa denne odvezie takmer tritisíc cestujúcich. Ide o spoje, ktoré premávajú medzi Trnavou a Bratislavou-Novým Mestom, ako aj na trase medzi stanicou Bratislava-Petržalka a Sencom.

Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča 56 nových spojov zvýšilo počas septembra tohto roku počet cestujúcich na koľajniciach. „V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti. Je rýchla, pohodlná a ekologická,“ konštatoval generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Obe linky sú podľa dopravcu v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy.

„Vyťaženie vlakov v smere Bratislava-Nové Mesto sa v čase rannej špičky pohybuje na úrovni priemerne 150 – 200 cestujúcich na vlak, a to zo smeru Trnava aj Senec. V popoludňajších hodinách sa vyťaženie vlakov pohybuje na úrovni zhruba 200 cestujúcich v smere do Trnavy a približne 150 cestujúcich v smere do Senca,“ vyčíslil Kováč.

Rezort dopravy: Dotácia ŽSR zostáva zvýšená, nemožno hovoriť o likvidačnom rozpočte

Mimo dopravnej špičky sa podľa jeho slov vlakmi prepravuje do 100 cestujúcich, pričom je silnejším smer na Trnavu. „V rámci bratislavského uzla sa novými vlakmi odvezie približne 2500 – 3000 nových cestujúcich denne,“ doplnil hovorca.

Priemerné meškanie z celkovo 1214 vypravených bratislavských vlakov predstavuje podľa jeho slov za september 3,5 minúty. Pritom 82 % vlakov príde do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút. Septembrové meškania však boli podľa spoločnosti ovplyvnené aj výlukovými prácami, ktoré robili Železnice Slovenskej republiky v úseku Bratislava-Vajnory – Bernolákovo.

Železničiari nesúhlasia s návrhom rozpočtu na budúci rok, má byť likvidačný

„Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy. Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť,“ doplnil riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Septembrové výsledky podľa ZSSK dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov. „Ak chceme poskytovať spoľahlivú službu pre cestujúcich, je nevyhnutné začať sa vážne zaoberať bratislavskou hlavnou stanicou a železničnou infraštruktúrou v okolí hlavného mesta,“ konštatoval Hlubocký.

Môže vás zaujímať

Príspevok na bezplatné WiFi chcú samosprávy využiť s čo najväčším efektom