Prievidza má potenciál rozvíjať cestovný ruch s odkazom na tradíciu baníctva

Katarína Macháčková primátorka mesta Prievidza

zdroj: TASR

Prievidza má potenciál rozvíjať turizmus aj s odkazom na tamojšiu dlhoročnú tradíciu baníctva. Pri realizácii produktov cestovného ruchu má byť jej prirodzeným partnerom susediace mesto Bojnice. Odznelo to na štvrtkovej Medzinárodnej konferencii Prievidza na križovatke histórie a súčasných trendov cestovného ruchu v Prievidzi.

„Prievidza musí využiť to, že chodí veľa návštevníkov do Bojníc, musí teraz hľadať možnosti vytvoriť takú ponuku, aby ľudí z Bojníc dostala sem a ďalej mať väčšiu ambíciu, ako ľudí dostať cez tie nešťastné cesty sem, aby tu niečo zažili a videli,“ ozrejmila prezidentka Asociácie informačných centier Slovenska (AICES) Ivona Fraňová, ktorá sa podieľala i na zostavovaní koncepcie rozvoja turizmu v Prievidzi.

Hlavnou produktovou líniou Prievidze a v rámci konkurencie najviac rezonantnou je podľa nej baníctvo a banícke tradície. „Majú tu na to všetky predpoklady. Od rušňového depa, železničnej stanice, trate, ktorá ide k bani, kde sa robia prehliadky, je tu sídlisko z 50. rokov, ktoré nie je nikde na Slovensku. Pre zahraničných je to niečo výnimočné, iné, miestne, lokálne, čo vie zaujať. Pokiaľ sa to dokáže prepojiť, keď dokážeme pochopiť, že cestovný ruch je o biznise a budeme ho robiť preto, že chceme, aby mestu prinášal peniaze a podnikatelia mali nové príležitosti, tak myslím, že Prievidza môže zastaviť krivku vysťahovávania mladých ľudí a vymieranie mesta,“ skonštatovala.

Na produktovú líniu nadväzuje i projekt, v rámci ktorého sa môže metropola hornej Nitry stať edukačným, zábavno-náučným centrom spojeným s baníctvom a históriou. „Negatívom sú nízke ubytovacie kapacity. Robiť cestovný ruch bez ubytovacích kapacít je rizikom. Je potrebné i investovať do profesionálneho destinačného manažmentu, ktorý nebude len vydávať letáky, ale bude robiť aj marketing, produkty a tie sa bude snažiť i predávať,“ dodala riaditeľka AICES.

„Prievidza je doposiaľ vnímaná ako banícke mesto, možno mesto, v ktorom sú úspešní športovci, ale to, že by bola turistickým lákadlom, povedať nemôžeme. Práve o to tu ide, chceme zmeniť a ukázať, že aj Prievidza má svoj potenciál, ako osloviť ľudí a práve v spolupráci s Bojnicami a rôznymi doplnkovými aktivitami má predpokladať stať sa atraktívnym miestom aj pre pobyt turistov,“ skonštatovala primátorka mesta Katarína Macháčková.

Cieľom je podľa nej naštartovať spoluprácu a dobré vzťahy, aby sa obe mestá spojili i s okolitými obcami, ktoré majú čo ponúknuť. „Aj zorganizovanie konferencie, ale aj iné aktivity, ktoré sme urobili v priebehu minulých rokov, ukazujú, že o túto tému máme naozaj veľký záujem. Prievidza ponúka podmienky pre dobrý život, už tu máme vybudované základné veci, športoviská, kultúru, ale treba región posúvať ďalej a toto je, myslím, jeden zo spôsobov, ako to urobiť,“ dodala.

Sprievodnými aktivitami konferencie boli výstava fotografií, prezentácia elektromobilov a občianskeho združenia Zelený bicykel.

Môže vás zaujímať

V areáli automobilky sa pobeží PSA polmaratón