Rozšírený komplex Eurovea počítal aj s električkou. Bude alebo nie?

Súčasťou projektu Eurovea 2 je aj nová trať električky. Podarí sa ju spraviť?

autorská koláž hlavne.sk, JTRE

Pri projekte Eurovea 2, ktorý plánuje rozšíriť a pokračovať ďalej už v existujúcej postavenej Eurovei, developer projektu, spoločnosť J&T Real Estate, plánovala pôvodne aj s električkou. Hlavné mesto však nebolo príliš nadšené touto myšlienkou a podľa medializovaných informácií začali vznikať pochybnosti o tom, či tam električka vôbec bude. Dnes je možno všetko inak...

Podľa developera s električkou naďalej počítajú, posledné slovo v tejto veci má ale hlavné mesto. „Iniciovali sme električkovú trať, ale musíme v tomto komunikovať s bratislavským magistrátom a so všetkými odbornými inštitúciami, ktoré sa k takejto závažnej veci musia vyjadriť,“ uviedol výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán.

FOTO: Čo nájdete v rozšírenom komplexe Eurovea?

Z Eurovei sa stane plnohodnotná mestská štvrť | Foto: J&T Real Estate

Pelikán zároveň dodal, že spoločnosť spravila všetko preto, aby si overila, že trasa električkovej trate je zmysluplná, prevádzkyschopná, takmer stopercentne segregovaná, čo je podľa neho pre električkovú trať asi to najdôležitejšie. „Dnes sme v takom štádiu, že pracujeme na projekte pre územné rozhodnutie. Vytvorili sme záväzky rádovo v milióne eur, ktoré idú vyslovene na prípravu procesu, aby sa dala začať električka stavať,“ informoval ďalej Pelikán.

Hotel Danube: Kontroverzná fasáda je stále bez zmeny

Trasa budúcej električkovej trate by mala viesť popred budovu novostavby Slovenského národného divadla (SND), tak je momentálne zakreslená v plánoch developera. „Na túto tému rokujeme s mestom a vyhodnocujeme to, ale táto trasa sa nám javí ako vhodná a všetky parametre jasne ukazujú, že áno,“ doplnil projektový manažér J&T Real Estate Ľuboš Kaštan.

Každodenný adrenalín. Všimol si niekto z kompetentných, že tento most potrebuje nutne opravu?

Hlavne.sk v tejto súvislosti oslovilo aj hlavné mesto, ako v súčasnosti vyzerá rokovanie s developerom o budúcej električkovej trati. „Primátor Bratislavy Matúš Vallo dlhodobo zdôrazňuje, že je potrebné pripraviť funkčné dopravné riešenie celého tohto prudko sa rozvíjajúceho územia, kde električka bude nosným prvkom. Riešenie dopravy, najmä vybudovanie električkových tratí v zónach Chalupkova a Pribinova, je vysokou prioritou mesta,“ uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Foto: Pod hradom sa bude stavať. Čo tam plánujú?

Ako ďalej dodal, mesto vytvára pracovnú skupinu, ktorej bude členom a ktorá musí tieto dopravné riešenia so všetkými, ktorí v tejto zóne stavajú respektíve budú stavať, koordinovať. „Na trasovanie električkovej trate si potrebujeme urobiť vlastný názor, nezávisle na návrhoch developera. Je však v každom prípade naším záujmom, aby električka obslúžila najväčšie uzly v tejto zóne,“ uzavrel Bubla.

Pavel Pelikán z J&T Real Estate však zdôraznil, že mesto má vo veci električkovej trate pri projekte Eurovea 2 hlavné slovo. Definitívny termín, kedy a či vôbec bude viesť električka popred SND a ďalej, tak zatiaľ nie je známy.

Mestské podniky: Za aké odmeny v nich sedia bratislavskí poslanci?

Môže vás zaujímať

Národný pochod za život čiastočne obmedzí dopravu v Bratislave