Slovensko bude reprezentovať rodinné duo

Jirko Malchárek (51) a syn Christian (27) predstavili "delo" na kolesách, s ktorým vyrážajú na preteky

koláž hlavne.sk

Toto auto je skutočná raketa! Dokážu sa v ňom zladiť otec so synom? Aj na to sme sa opýtali pri oficiálnom predstavení pretekárskeho tímu, ktorý bude reprezentovať Slovensko v súboji prestížnych automobilových značiek. Známeho pretekára, komentátora Veľkej ceny F1 a exministra hospodárstva Jirka Malchárka čaká so synom tento rok až 13 pretekov.

Pred pár dňami predstavil oficiálny team Audi Sport Slovakia svoj pretekársky špeciál. Ide presnejšie o Audi R8 LMS GT3, ktorý bude reprezentovať našu krajinu a Audi Centrum Bratislava na medzinárodnom seriáli pretekov super-športových automobilov v kategórii GT vrátane pretekov Blancpain GT Series. Posádku tvoria pretekári Jirko Malchárek (51) a jeho syn Christian (27).

Súboj automobilových „titanov“

Spomínaných pretekov sa zúčastňujú tímy najprestížnejších svetových značiek ako napríklad Aston Martin, Bentley, Mc Laren, Ferrari, Mercedes Benz, Jaguar, Lamborghini, Audi, BMW, Porsche, Nissan a Chevrolet.

O aké auto ide

Upravené pretekárske auto slovenského tímu vychádza z kupé Audi R8 druhej generácie. Obsahuje motor V10 s objemom 5,2 litra a výkonom 441 kW (600 k).  (pozrite si foto aj video nižšie)

Prečítajte si aj: Máte veľmi vzrušujúce kvety, ďakujem!

Krútiaci moment motora prevyšuje 550 Nm, ten sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom elektro-hydraulicky ovládanej trojlamelovej spojky a sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky, ovládanej pneumaticky – ovládačmi na volante.

Okrem skvelo prepracovanej aerodynamiky je toto auto vybavené aj špeciálnym „škrupinovým“ sedadlom Audi Protection Seat PS 3.

Hmotnosť vozidla je 1225 kg, palivová nádrž má objem 120 litrov. Takto upravený model je skutočne prepracovaným pretekárskym vozidlom, ktoré hravo zvládne šprinty, ale aj vytrvalostné preteky.

Kto koho „riadi“ v aute viac?

„Moja spolupráca s otcom sa osvedčila. Jeho baví viac aj to nastavovanie auta a ja som skôr nová škola, jazdím hoci aj so zle nastaveným autom a neviem povedať zmeňte toto alebo tamto. On to presne zadefinuje, skvelo poradí, čiže sa dopĺňame a to nás teší, nie sú medzi nami žiadne nezhody…“ povedal s úsmevom pre hlavne.sk Christian Malchárek a zároveň dodal, že v civilnej premávke patrí medzi disciplinovaných vodičov.

Prečítajte si aj: Hudobný svet je v šoku. Fenomenálny DJ…

„Je medzi nami zdravá rivalita, ale to musí byť. Odovzdávame si svoje postrehy, aby sme sa navzájom zrýchlovali. Christian je skôr „formulovejší“ a ja „GTčkový“ pilot. Toto je podľa mňa naša veľká konkurenčná výhoda oproti iným tímom,“ zhodnotil spoluprácu so synom Jirko Malchárek, ktorý  zároveň priznal, že v minulosti neboli také podmienky na trénovanie ako dnes a tak si v bežnej premávke výnimočne dupol na plynový pedál. S automobilovým športom začal už ako 13-ročný na aute, ktoré mu darovali rodičia. Pred 16 rokmi bol vôbec prvým Slovákom, ktorý sa stal členom tímu F1 – KL Minardi Asiatech, kde pôsobil ako testovací pilot Marka Webbera.

Obrovská výzva

Spoločnú premiéru na pretekárskych okruhoch už majú za sebou. Prvýkrát sa dvojica predviedla ešte pred dvomi rokmi na Veľkej cene Slovenskej republiky cestných automobilov na okruhu Slovakia Ring, kde obsadili niekoľko pódiových umiestnení. V tejto debutovej sezóne 2018 bude tím Audi Sport Slovakia štartovať celkovo na trinástich pretekoch. Ide o sériu stredoeurópskych majstrovstiev na okruhoch (FIA CEZ) a seriálu Blancpain GT Series, ktorý označujú za neoficiálne majstrovstvá sveta vozidiel GT.

Pozrite si fotogalériu: (kliknite na miniatúry)

Pretekárske auto sa štartuje nezvyčajne – notebookom.

Odporúčame si vypočuť zvuk motora v 59. sekunde:

Môže vás zaujímať

FOTO: Slovan Bratislava – FK Pohronie 2:1 v 12. kole