Časopis Time prechádza do rúk technologického miliardára Marca Benioffa

Na archívnej snímke zo 16. novembra 2017 je americký týždenník Time v stánku v New Yorku.

TASR

Americký týždenník Time opäť prechádza do rúk nových vlastníkov - takmer osem mesiacov po tom, ako bol predaný americkej mediálnej skupine Meredith Corporation. Časopis tentoraz osobne kupujú za 190 miliónov dolárov spoluzakladateľ spoločnosti Salesforce.com Marc Benioff a jeho manželka.

Salesforce.com je americká spoločnosť zaoberajúca sa vývojom a distribúciou cloudového business softvéru. Predstavitelia Meredith Corporation vo vyhlásení uviedli, že Benioffovci sa nebudú „zúčastňovať na každodenných operáciách ani novinárskych rozhodnutiach“, informoval v pondelok spravodajský portál stanice BBC. Dohoda by mohla byť uzavretá v priebehu niekoľkých mesiacov, musí ju však ešte schváliť regulačný úrad.

Benioff uviedol, že on i jeho manželka budú hlboko rešpektovať túto organizáciu a jej ikonickú značku. „Sila magazínu Time vždy spočívala v jeho jedinečnom rozprávaní príbehov ľudí a problémov, ktoré ovplyvňujú nás všetkých a ktoré nás takisto spájajú,“ napísal Benioff ohľadom kúpy na sociálnej sieti Twitter.

Správa, že boeing zostrelila ukrajinská raketa, je „fake news Kremľa“, tvrdí Turčynov

Benioffovci preberajú dané periodikum v čase, keď sú printové médiá vystavené neistým podmienkam; Time v uplynulých rokoch musel znížiť svoj náklad a zápasí aj s poklesom zisku z reklamy.Meredith Corporation zavŕšila svoj nákup materskej spoločnosti Time Inc. v januári a čoskoro nato pristúpila k odpredaju jej niekoľkých najznámejších časopiseckých titulov.

Benioff, ktorého majetok je podľa magazínu Forbes 6,7 miliardy dolárov, je nateraz posledným z osobností technologického sveta, ktorý zakúpil tradičné printové periodikum. Šéf internetovej obchodnej spoločnosti Amazon Jeff Bezos v roku 2013 kúpil denník The Washington Post. Laurene Powellová Jobsová, vdova po zakladateľovi počítačovej spoločnosti Apple Steveovi Jobsovi, vlani nadobudla hlavný akciový podiel v spoločensko-politickom časopise The Atlantic.

Môže vás zaujímať

Bloomberg spúšťa protitrumpovskú digitálnu kampaň za 100 miliónov dolárov