Rakúsko: Verejnoprávna televízia žaluje podpredsedu vlády

Heinz-Christian Strache

Foto: TASR/AP

Rakúska verejnoprávna rozhlasová a televízna spoločnosť ORF podala žalobu na podpredsedu vlády po tom, ako ju obvinil z klamstva. Rakúsky vicekancelár Heinz-Christian Strache, ktorý stojí na čele krajne pravicovej Slobodnej strany Rakúska (FPÖ), dlhodobo obviňuje ORF z ľavicovej zaujatosti.

Strache uviedol, že chce dosiahnuť, aby ORF podávala svoje spravodajstvo objektívnejšie, ako aj zrušiť koncesionárske poplatky, ktoré toto médium financujú. Strache pred dvoma týždňami zverejnil na sociálnej sieti Facebook obrázok moderátora ORF Armina Wolfa s komentárom: „Tu sa klamstvá menia na správy – ORF.“

Wolf následne zažaloval Stracheho s tým, že ho tento politik obvinil z klamstva. ORF, ktorá požadovala od Stracheho ospravedlnenie, v pondelok vyhlásila, že podala vlastnú žalobu na tohto námestníka predsedu vlády.

„Vicekancelár Strache obvinil ORF zo sfalšovania reklamných materiálov a šírenia nepravdivých správ, klamstiev a propagandy vo všetkých jej médiách,“ vyhlásil generálny riaditeľ ORF Alexander Wrabetz vo vyhlásení, tvrdiac, že daný text je hanlivý a poškodzujúci dobré meno ORF, informuje stanica BBC.

ORF podáva žalobu aj na Facebook za to, že táto sociálna sieť nereagovala na výzvy, aby bol Stracheho komentár odstránený. Prezident Alexander Van der Bellen taktiež odsúdil Stracheho komentáre. FPÖ je koaličným partnerom konzervatívcov kancelára Sebastiana Kurza z Rakúskej ľudovej strany (ÖVP).

Môže vás zaujímať

Moslimská skupina má po Johnsonovom víťazstve obavy z islamofóbie