Súd v Moskve potvrdil pokutu pre server The New Times, vyzbierali sa čitatelia

Ilustračné foto

foto: Pixabay.com

Okresný súd v Moskve v utorok v odvolacom konaní potvrdil pokutu vo výške 22,5 milióna rubľov (298.850 eur) pre spravodajský server The New Times, ako aj pokutu 30.000 rubľov (400 eur) pre jeho šéfredaktorku Jevgeniju Aľbacovú. Informovala o tom agentúra TASS.

Nezávislý server The New Times dostal túto vysokú pokutu za to, že Federálnej službe pre dozor v oblasti telekomunikácií, informačných technológií a masmédií (Roskomnadzor) nedodal informácie o zdrojoch svojich príjmov.

Ako upozornil denník Novaja gazeta, ide o najväčšiu pokutu v dejinách Ruska vymeranú nejakému masovokomunikačnému prostriedku.

Rezort dopravy navrhuje zníženie pokút za niektoré mýtne prehrešky

The New Times, ktorý od vlani vychádza len v elektronickej verzii, dostáva finančné príspevky od čitateľov prostredníctvom združenia. Ide o Fond na podporu slobody tlače, ktorý ruské úrady na základe zákona z roku 2012 klasifikujú ako „zahraničného agenta“. Za zahraničného agenta je v Rusku považovaná každá mimovládna organizácia prijímajúca finančné dary zo zahraničia.

Aľbacová pri pojednávaní na súde koncom októbra vysvetlila, že jej politicko-spoločenský magazín príslušným úradom dodáva požadované dokumenty pravidelne – nevedela však, že to musí robiť každé tri mesiace.

Prezidenta Kisku znepokojila hrozba demisie ministra Lajčáka

Pokutu za nedodanie informácií o financovaní vyrubili úrady krátko po tom, ako Aľbacová vo vysielaní liberálnej rozhlasovej stanice Echo Moskvy robila rozhovor s opozičným politikom Alexejom Navaľným. Následnú pokutu označila Aľbacová za likvidačnú a uviedla, že jej médiu hrozí krach.

Hovorca Kremľa Dmitrij Peskov v reakcii na pokutu uviedol, že ak magazín prestane vychádzať, „bude to skôr zlé ako dobré. To je nám ľúto, ale na druhej strane: zákon je zákon“.

Začiatkom novembra potom Aľbacová oznámila finančnú zbierku na zaplatenie pokuty. Od čitateľov sa v priebehu štyroch dní vyzbieralo 25 miliónov rubľov (332.056 eur) – o takmer tri milióny viac, ako žiadal súd.

Môže vás zaujímať

Británia potvrdila, že nenavrhne kandidáta do budúcej Európskej komisie