Turecko: Rozhlasová a televízna rada pozastavila vysielanie dvoch programov

Ilustračné foto

pixabay.com

Turecká rada pre rozhlasové a televízne vysielanie (RTÜK) pozastavila vysielanie dvoch televíznych programov dvoch televíznych staníc, v ktorých zaznela kritika tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana. Informovala o tom vo štvrtok agentúra DPA.

RTÜK zakázala päť pokračovaní obľúbenej talkshow vysielanej televíziou Halk TV a stanica Fox TV nebude môcť tri dni vysielať hlavné správy, uvádza sa vo vyhlásení tureckej rady pre rozhlasové a televízne vysielanie.

Moderátor hlavnej spravodajskej relácie televízie Fox TV Fatih Portakal sa 10. decembra kriticky vyjadril o nátlaku vyvíjanom Erdoganovou vládou na opozíciu, keď povedal, že ľudia sa už neodvažujú ani len mierumilovne protestovať proti zvyšovaniu cien zemného plynu.

„Koľko ľudí by sa napriek tomuto strachu odvážilo vyjsť do ulíc?“ opýtal sa v hlavnej spravodajskej relácii Fox TV Portakal, ktorého meno v preklade do slovenčiny znamená „pomaranč“.

Verejnoprávna televízia v Maďarsku vykázala z budovy poslancov a zažalovala ich

Erdogan na moderátorove slová reagoval s tým, že nejaký „pomaranč“ alebo „citrusové ovocie“ vyzýva ľudí, aby vyšli do ulíc. „Každý by mal mať nejakú mieru. Inak od tohto národa dostane poriadne zaucho. Som presvedčený, že súdy takýmto ľuďom dajú ponaučenie,“ povedal Erdogan na zhromaždení svojich priaznivcov v meste Konya na juhozápade Turecka.

RTÜK potrestala zákazom vysielania aj obľúbenú talkshow televízie Halk TV, v ktorej známi komici Müjdat Gezen a Metin Akpinar kritizovali 21. decembra nedostatok demokracie v Turecku. Úrady v súčasnosti oboch vyšetrujú pre podozrenie z urážky hlavy štátu a súd na nich uvalil zákaz opustiť krajinu.

Každej z potrestaných televízii udelila RTÜK aj finančnú pokutu.

Môže vás zaujímať

Británia potvrdila, že nenavrhne kandidáta do budúcej Európskej komisie