Výrobcovia a logistické firmy žiadajú prísnejšie limity CO2 pre kamióny

Ilustračné foto

TASR

Výrobcovia kamiónov považujú plány Európskej komisie na prísnejšie limity emisií oxidu uhličitého (CO2) za prehnané, pre iných sú nedostatočné. Na európskej úrovni žiadajú niektoré spoločnosti, ako DB-Schenker alebo IKEA, nižšie limity. V Rakúsku sú to pošta a Dopravný klub Rakúska (VCÖ). Európsky parlament má o budúcich limitoch CO2 rozhodovať v stredu 14. novembra.

EK navrhuje zníženie emisií CO2 nových nákladných vozidiel o 15 % do roka 2025, čo je podľa VCÖ príliš málo. V danom časovom horizonte by malo ísť o redukciu až o 24 %. Návrh VCÖ podporujú aj logistické spoločnosti Cargo Partner a Spedition Temmel.

Motoristom v uplynulých dňoch zdražela nafta, zlacnel 98-oktánový benzín

Navyše by Brusel mal zaviesť kvótu pre elektrické kamióny, aby konečne vzrástla ich ponuka na trhu. Podľa VCÖ by do roka 2025 malo byť minimálne päť percent nových kamiónov s nulovými emisiami a do roka 2030 najmenej 20 %. V Rakúsku sa emisie CO2 kamiónovej dopravy od roka 1990 takmer zdvojnásobili zo 4,2 milióna ton ročne na 8,1 milióna ton.

Môže vás zaujímať

Británia potvrdila, že nenavrhne kandidáta do budúcej Európskej komisie