WHO: Príznaky následkov chemického útoku vykazuje 500 sýrskych pacientov

Na snímke zverejnenej Sýrskou civilnou obrannou skupinou Biele helmy, zdravotník dáva kyslíkovú masku dieťaťu po údajnom chemickom útoku v sýrskom meste Dúma, 8. apríla 2018

foto: TASR/AP

Symptómy 500 sýrskych pacientov ošetrených po sobotňajšom útoku v meste Dúmá ukazujú na použitie toxických chemikálií. Oznámila to v stredu Svetová zdravotnícka organizácia (WHO), ktorá sa odvoláva na informácie získané od lekárov v danej obliehanej oblasti.

„WHO žiada okamžitý neobmedzený prístup do tejto oblasti, aby poskytla starostlivosť postihnutým osobám,“ vyhlásil námestník generálneho riaditeľa WHO pre krízové situácie Peter Salama.

WHO v stanovisku prinesenom agentúrou DPA upozorňuje, že u osôb vystavených tomuto útoku sa vyskytli najmä príznaky vážneho podráždenia slizníc, zlyhania dýchania a narušenia centrálneho nervového systému.

S tvrdením, že v meste Dúmá v oblasti východný Ghúta pri Damasku došlo v noci na nedeľu k chemickému útoku, prišli v nedeľu sýrski aktivisti, záchranári a zdravotníci. Zväz sýrskych záchranárskych organizácií (UOSSM) uviedol dokonca bilanciu až vyše 100 mŕtvych.

Môže vás zaujímať

Muž vrazil v Holansku autom do skupiny pred kaviarňou